Nalf a écrit:Putain c'est vraiment une des caisses que j'aimerai avoir plus tard !
Puis la tienne fait un bruit magnifique !
Ce qui m'embête c'est la démarche à effectuer pour lui faire retrouver ses chevaux d'origine (suppression clapet, decalaminage, admission dynamique + Filtre, décata, carto)...
Vu que tu en as une de coup, le coût de cette démarche est élevé ?
Tu as combien de cata 2 ou 4? Faut-il les supprimer pour également prétendre à la puissance d'origine ?
Et en parlant d'Audi R8, c'est le V8 ou V10 qui ont les mêmes soucis ? Ou les deux également ?
Didier16 a écrit:Prise ce matin à 5h30 et demarrage dans le centieme de seconde apres avoir appuyé sur start
Vae Victis a écrit:
Pas dans le millième de seconde ?!
Désolé mais je crois que ta batterie neuve à prix d'or est un peu faiblarde alors et ne va pas tarder à lâcher si dans 1-2 semaines ce n'est plus qu'au dixième qu'elle démarre
The oil vapor through the inlet is typical of all engines. (Pippyrips - This is the crankcase ventilation system, not the EGR system). Additionally, there is no active EGR system on the RS4. Its exhaust gas recirc is done "internally" during the valve overlap. Definition of "overlap" the point in time during the exhaust stroke when the piston is moving up and BOTH the intake valves and exhaust valves are open. This is done for two reasons. Primarily, the first reason is utilize the resonant scavenging effect of the exhaust system. High speed pressure waves of the exhaust gases leaving the cylinder can actually "pull" more fresh air into the cylinder. This, of course, can only be accomplished if the intake valves are open. Secondly, for the purpose of having the intake valves open as long as possible, they are opened early. In even mild engines, the intake valves open before the exhaust valves are completely closed. And lastly, internal exhaust gas recirc (EGR) can be accomplished with a certain amount of overlap as is the case with the RS4. External EGR (with all the piping, aka A4 2.0FSI) leads to carboned up piping AND valves, while internal EGR FSI motors will result in carboned up valves. The "blow-by coming back up" Pippy is hot exhaust gases being forced into the lower areas of the intake during overlap. The hydrocarbons in this mixture is what's primarily to blame for the valve buildup. It just so happens that it also cooks any PCV oil vapors on the valves as well. So yes, Arthur is right, the PCV vapors are really not the issue. Your experience shows this as well. A catch can or even eliminating the PCV gases altogether (like you did) only eliminates a fraction of the problem. The primary issue is practically impossible to fix.
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